My Rainbow Dreams

Just Blogger Templates

Sunday, December 26, 2010

unplanned BBQ

 pakcik aku: ''esok jom wat bbq nak?''
aku     : " buat esok nak wat pe? wat la mlm  ni.. abg ada, ramai sket.." 
pakcik aku: ''ok"

hah nak wat bbq konon.. barang hape pon x de... da la dah ptg.. nk perap ayam pon da x sempat.. tp best jugak sbnarnya wat bbq y x dirancang ni.. rushing giler kitorg gi  giant nak cri dging kambing.. sos bbq,, salad nk wat coleslaw la, .. seb baik la giant a.k.a TMC kat mesra mall x jauh sgt..padahal tunas manja y dekat ada.. tp pakcik n adik2 aku ni gatal je nk g jugak mesra mall.. huhu seb baik sempat beli pape yang  ptut..seb baik jugak  ayam dlm peti ais ada lg. tgal nk perap jer.. pastu ade plak rezeki kami ada sedikit udang mlm tu.. tp x de la bnyak sgt.. cukup la untuk kami-kami ini iaitu aku, pakcik aku, abg aku. adik aku 2 org..(mlang skali ak sorg je pompuan)... oh lupe mak n ayah aku pon ikot skali..lpas blik je dr mesra mall trus  g dapur perap ayam n daging y nk dibakar.. cincang carrot. tomato n kobis n wat coleslaw.. pastu trus packing n g pntai..org len dok sibuk tgk bola kitorg sbuk buat asap kat pntai..(tahniah malaysia sb menang 3-0) seb baik la kaum adam dlm femly aku ni x minat bola.. klu x sah-sah berbbq dpan tv la kitorang...da sampai kat pntai.. api lak jual mahal.. susah bebenor nak idupkan api.. ade dkt sejam jugak baru la dpt start bakar ayam.. 

usaha untuk menghidupkan api







 ni pakcik aku 

abang aku

2 orang adik aku





dua pupu aku



siap ade torchlight tu..






2 comments:

::damiel:: said...

syoknye...dgr2 mlm ni wat plak bbq..huhu

nunashabd said...

tu r.. huhu.. seb baik wat doh skali hr tu.. time lisa x dop ni la nk wat bbq. huhu

Post a Comment